piątek, 28 marca 2014

Kokosowe uniesienie.

Ciasto, które w ostatnim czasie piekłam już trzy razy. Chyba stanie się moim popisowym wypiekiem. Powstało z połączenia dwóch innych przepisów. Wy też uwielbiacie kombinować? Ja bardzo ;) Nigdy nie wiem do końca co powstanie. 



Składniki na spód:
  • 250g zmielonych migdałów
  • 250g cukru pudru
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • skórka z cytryny
Jajka ubijamy ze szczyptą soli. Nadal ubijając dodajemy stopniowo cukier puder. Następnie dodajemy zmielone migdały, a na koniec startą skórkę z cytryny. Wszystko dobrze mieszamy. 
Przygotowujemy tortownicę o średnicy 24-26cm - wykładamy ją papierem do pieczenia, który następnie smarujemy tłuszczem. Ciasto wylewamy na blachę, wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy około 30-40minut. Studzimy.

Składniki na masę kokosową:
  • 3 szklanki mleka (750 ml)
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1/2 szklanki cukru
  • 25 dag wiórek kokosowych
  • 1 cukier wanilinowy
  • 250 g masła
Ugotować 2 i 1/2 szklanki mleka razem z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie dodać wiórki kokosowe i gotować nadal na średnim ogniu przez około 20 minut. Dodać masło. Budyń rozprowadzić w 1/2 szklanki mleka i dodać do gotującej się masy kokosowej. Wszystko dokładnie wymieszać i zostawić do ostygnięcia. Następnie wyłożyć masę na wystudzony spód migdałowy.

Składniki na polewę:
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 20g mlecznej czekolady
  • 50g masła
Wszystkie składniki rozpuszczamy w kąpieli wodnej, następnie dekorujemy polewą gotowe ciasto. Wstawiamy całość do lodówki, żeby dobrze stężało. Ciasto najlepiej smakuje następnego dnia po upieczeniu. Smacznego!





Pomysł i częściowo przepisy zaczerpnęłam ze:



Subscribe to Our Blog Updates!




Share this article!

2 komentarze:

  1. Przepis na masę kokosową znam, ale ciasto jest dla mnie nowością. Z chęcią kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mogę powiedzieć to samo - krem kokosowy jest mi znany z ciasta bounty, które u mnie jest również hitem, ale spód jest ciekawy i może stanowić super połączenie z kokosem.

    OdpowiedzUsuń

Return to top of page
Powered By Blogger | Design by Genesis Awesome | Blogger Template by Lord HTML